Eten bestellen

Eten bestellen in:

Veelgestelde vragen

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Eten bestellen via Etenbestellen.nl kan telefonisch of online

Online bestellen

Stap 1: Vul jouw postcode of woonplaats in op de eerste pagina. Je kunt deze gegevens invullen in het gele keuze blok.

Stap 2: Kies een restaurant. Je kunt eten bestellen uit verschillende categorieën. Daarnaast kun je de restaurants via het linker menu sorteren op populariteit en afstand. Je kunt een keuze maken uit de restaurants die op dat moment open zijn.

Stap 3: Voeg eten en/of drinken toe bij je bestelling door op de plusjes te klikken achter het gerecht. Aan de linkerkant van de pagina staat een blokje met een gele rand waar "Uw bestelling" in staat. Hier kun je zien wat momenteel op je bestellijst staat. Als je klaar bent met je bestelling klik je op "Bestellen".

Stap 4: Vul het formulier in op de volgende pagina. Hier kun je aangeven naar welk adres de bestelling moet worden bezorgd. Naast je persoonsgegevens kun je hier aangeven hoe je wilt betalen en wanneer je bestelling bezorgd moet worden. Klik op "Bestelling afronden" om de bestelling te verzenden.

Telefonisch bestellen via 0900-1976

Via ons servicenummer 0900-1976 kun je rechtstreeks contact opnemen met het restaurant van je keuze om je bestelling telefonisch door te geven. Bij ieder restaurant staat 0900-1976 gecombineerd met een unieke doorkies code. Zodra je 0900-1976 belt wordt er gevraagd om deze code in te voeren en vervolgens word je direct doorverbonden naar het restaurant van je keuze. Je kunt je bestelling doorgeven en afspreken of jij je bestelling afhaalt of thuis laat bezorgen. Het gesprekstarief van 0900-1976 is € 0,80 per minuut, een deel is voor de handelingskosten en een deel is bestemd voor De voedselbanken.

Hoe wijzig ik een bestelling of annuleer ik een bestelling?

Om een bestelling te wijzigen of te annuleren neem je zo snel mogelijk contact op met het bezorgrestaurant waarbij je de bestelling hebt geplaatst. Het telefoonnummer van dit restaurant ontvang je in de bevestigingsmail die je na je bestelling hebt ontvangen.

Indien je online hebt betaald, kan je Etenbestellen.nl op de hoogte stellen van de annulering door contact op te nemen met onze klantenservice. Etenbestellen.nl zal de annulering verifiëren bij het bezorgrestaurant om vervolgens het online betaald bedrag (indien van toepassing) naar je rekening terug te boeken. Dit proces kan, afhankelijk van je betaalmethode, maximaal 10 dagen in beslag nemen.

Hoe wordt mijn bestelling bevestigd?

Na het plaatsen van een bestelling ontvang je van ons een bevestigingsmail op het door jouw ingevoerde e-mailadres. Als je vragen hebt over de bestelling kun je contact opnemen Etenbestellen.nl. Bewaar je ordernummer zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen. Wanneer je de bevestigingsmail hebt ontvangen, zorgt Etenbestellen.nl er voor dat je bestelling aankomt bij het restaurant.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen.

Indien je na het bestellen een ordernummer hebt ontvangen is je bestelling gewoon doorgekomen. Het kan zijn dat de bevestigingsmail in een spam-filter is blijven hangen. Controleer of je de bevestigingsmail in een andere map hebt gekregen.

Indien je ook geen ordernummer hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice om na te gaan wat de status is van je bestelling. Geef hierbij aan welk e-mailadres bij de bestelling is ingevoerd en bij welk restaurant is besteld.

Bezorgen

Wat gebeurt er na het plaatsen van mijn bestelling?

De bestelling komt binnen in ons managementsysteem en wordt direct doorgestuurd naar het bezorgrestaurant. Binnen enkele seconden ontvangt het bezorgrestaurant de bestelling per tekstbericht of per e-mail. Als het om wat voor reden niet lukt om verbinding te krijgen met het bezorgrestaurant, dan wordt jouw bestelling telefonisch doorgegeven. Wordt je vraag hiermee niet beantwoord? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat is de bezorgduur van mijn bestelling?

Gemiddeld duurt het 30-60 minuten voordat de bestelling bij je bezorgd wordt. De bezorgtijd kan verschillen per restaurant, maar is ook afhankelijk van de drukte bij dit restaurant. Hiernaast zou het kunnen dat de bezorging wordt vertraagd door het weer.

Indien je bestelling te laat of niet bezorgd is, raden wij je aan hierover contact op te nemen met het restaurant via het telefoonnummer in je bevestigingsmail of met onze klantenservice.

Wordt je vraag hiermee niet beantwoord? Neem dan contact op met onze klantenservice.